1 2 3 4
 
  • Kermanshah Biliogy research Center
  • Kermanshah Biliogy research Center
  • Kermanshah Biliogy research Center
  • Kermanshah Biliogy research Center
  • Kermanshah Biliogy research Center
  • Kermanshah Biliogy research Center

كسب جایزه علمی فرهنگستان علوم پزشكی توسط كارشناس جوان پژوهشی بخش تحقیقات بیولوژی موسسه تحقیقات خاك و آب

 

فرهنگستان علوم پزشکی همه ساله از پژوهشگران برتر حوزه علوم بالینی، علوم پایه و پژوهشگر جوان مراکز تحقیقاتی و همچنین دانشمندان برگزیده دهه اخیر علوم پزشکی که مقالات آن ها بر اساس معیارهای ارزشیابی بین المللی توسط داوران داخلی و خارجی به عنوان مقاله برتر شناخته شده اند از سوی فرهنگستان علوم پزشکی این جایزه علمی به آن ها تقدیم می شود.
بر این اساس آقای مهندس حسن رسولی کارشناس پژوهشی بخش تحقیقات بیولوژی موسسه تحقیقات خاک و آب با ارائه مقاله ای تحت عنوان
Differential α-amylase/α-glucosidase inhibitory activities of plant-derived phenolic compounds: a virtual screening perspective for the treatment of obesity and diabetes
"
اثر مهارکنندگی ترکیبات فنولی بر روی آنزیم های آلفا-گلوکوزیداز و آلفا-آمیلاز: یک دیدگاه غربالگری محاسباتی برای درمان چاقی و دیابت" به عنوان پژوهشگر جوان انتخاب و برنده جایزه علمی "استاد دکتر نورالدین هادوی" شد
در مقاله حاضر، سعی بر آن شده است تا بتوان با بهبود روش های محاسباتی کلاسیک که عمدتاً بر مبنای تعاملات فیزیکی لیگاند-رسپتور است، زمینه را برای افزایش کارایی استراتژی های طراحی داروهای ضد دیابت و چاقی فراهم نمود. لذا با ترکیب روش کوانتومی با تعاملات فیزیکی می توان از تغییرات اوربیتال های کوانتومی مولکولی در جهت شناسایی تغییرات کاربردی در ساختار شیمیایی لیگاندها به منظور ایجاد داروهای کارآمدتر استفاده نمود و هزینه های غربالگری ترکیبات طبیعی را به حداقل مقدار ممکن رساند.
ضمن تبریک به همکار عزیزمان جناب آقای مهندس رسولی به خاطر دستیابی به این جایگاه ارزشمند علمی، برای ایشان و همه همکاران پرتلاش موسسه تحقیقات خاک و آب آرزوی موفقیت می شود.
لازم به ذکر است دکتر نورالدین هادوی بنیانگذار جایزه پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران می باشد. استاد دکتر نورالدین هادوی عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور تمام اندوخته خود را که معادل یک هزار سکه طلا بود را به منظور تجلیل از علم و دانش به فرهنگستان اعطا کرد. لذا جایزه پژوهشی فرهنگستان به نام دکتر هادوی نامگذاری شده است.